вівторок, 22 жовтня 2024 р.

ГЛОБАЛЬНИЙ ТИЖДЕНЬ МЕДІА- ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ (24 – 31 жовтня 2024 року)

  Щороку наприкінці жовтня, у всьому світі проходить Глобальний тиждень медіа та інформаційної грамотності (Global Media and Information Literacy Week), започаткований у 2012 році Організацією Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) спільно з Альянсом з питань медіа та інформаційної грамотності, Мережею університетів з медіа та інформаційної грамотності ЮНЕСКО і міжкультурного діалогу (UNESCO—UNAOC; MILID) й іншими партнерами. 
   Тема тижня 2024 року – «Нові цифрові межі інформації: медійна та інформаційна грамотність для інформації, що становить суспільний інтерес». Тиждень підкреслює важливість медіаграмотності у сучасну цифрову епоху, наголошуючи на необхідності медіа- та інформаційної грамотності як ключової навички XXI століття. Генеральний директор ЮНЕСКО Одрі Азуле наголошує на тому, що «у цьому потоку інформації ми потребуємо більше орієнтирів і більш раціонального мислення».
 Медійно-інформаційна грамотність, за концепцією ЮНЕСКО, поєднує в собі три взаємопов’язані комплекси компетенцій:  інформаційну грамотність як уміння знаходити, аналізувати та використовувати інформацію; медіаграмотність – здатність отримувати доступ до медіа, аналізувати та оцінювати медіаповідомлення, створювати контент для самовираження та спілкування; технологічну, або цифрову грамотність, що передбачає вміння користуватися сучасними інформаційними технологіями та програмним забезпеченням з урахуванням усіх можливостей, які сьогодні надає інформаційний прогрес.
   У сьогоднішніх реаліях українського інформаційного простору медіаграмотність є необхідним інструментом для кожної людини. Це постійна робота над собою, тому що критичне ставлення до інформації вимагає великих зусиль. В Україні існує багато програм, проєктів з медіаграмотності, які допомагають поліпшувати навички критичного мислення, перевірки, аналізу інформації. Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, визначити, наскільки надійною є ця інформація, вміючи розпізнавати різні види фейків та пропаганди.
   Бібліотеки відіграють важливу роль у просуванні медійно-інформаційної грамотності, вони стають територією знань та розвитку навичок, які допомагають учасникам освітнього процесу орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі.
За матеріалами інтернет-видань
ДЖЕРЕЛА ДО ТЕМИ: